היי לך,
אני כל כך שמחה שמצאת אותי! קוראים לי מיכל ואני מאפרת כלות וערב, יוצרת תוכן, מעבירה סדנאות והשתלמויות ומנהלת קהילת ביוטי

בקרי אותי באינסטגרם

אקרו יוגה

אקרו יוגה

בשנה האחרונה נחשפתי לאקרו יוגה דרך חברים. נראה שהספורט הצבעוני והשמח משתלט לו על כל חלקה פנויה, הוא סחף את מעגל חברי במהירות. הליכה בפארק הירקון בסוף שבוע ממחישה את מימדי התופעה ולכן החלטתי להבין מה היא האקרו יוגה ומאיפה היא הגיעה.

אקרו יוגה(על שם המותג המוביל בעולם כיום המשלב יוגה, אקרובטיקה ומסג′ תאילנדי) החל ממייסדי המותג, ג'ייסון נמר  וג'ני סור קליין. ג'ייסון היה אתלט מוביל שהשתתף באולימפידת בייג'ין ב1991 בהיותו בסך הכל בן 16. מספר שנים מאוחר יותר, הוא נתן הופעת פתיחה אקרובטית במשחקים האולימפיים ב1996.

חמש שנים לאחר מכן, בסמסטר האחרון ללימודיו האקדמיים נתקל ביוגה וזו הייתה אהבה ממבט ראשון, וכאשר הכיר את ג'ני סור קליין בשנת 2003, שיחת לילה ביניהם הובילה ליצירת האקרו-יוגה. ג'ייסון וג'ני התחילו להעביר סדנאות, שהפכו עם הזמן למסעות חוצי עולם כאשר האקרו יוגה סיפקה יצירת קשר וחיבור אישי שאנשים כמהו אליו.

בלחיצה על הקישור הזה ניתן למצוא מידע, מדריכים מכל העולם, ומוצרים וביגוד של המותג. קהילת האקרו יוגה בארץ היא בין הגדולות בעולם, האימונים/מפגשים נערכים בשני, שישי, ושבת. 


הרבה מהמתאמנים מציינים את ההיבט הרגשי, פסיכולוגי וחברתי שבאקרו יוגה, היא מאפשרת למתאמן להתמודד ולתגבר על פחדים וקשיים.

 הפחדים – פחד ליפול, פחד מכאב, למסתכל מהצד נראה שזהו ספורט המתאים רק לאנשים מאד גמישים ופיזיים.  קשיים – פחד מאינטימיות, פחד לסמוך על אדם אחר, מכשול דימוי גוף(לי זה לא מתאים כי אני לא גמישה, לא רזה, לא אתלטית).
כיצד מתחילים – ישנה הסכמה גורפת שכדאי לקחת שיעורים פרטיים בהתחלה כדי להבין את היסודות, הבסיס. ללמוד כיצד ליפול, כיצד לאזן את הגוף, והקניית צורת עבודה ויציבה נכונה.

בשלב מתקדם יותר שיעור יסייע לתהליך התקדמות הרבה יותר טוב, ומהיר, ומאפשר לעבוד על מקומות קשים, ולהתקדם ולאחר מכן, להתאמן בג'מים(מפגשי הקהילה).

 


אקרו יוגה משלב תנוחות יוגה ואקרובטיקה, חבור בין גוף לנפש. הוא לא מבוסס על כוח, אלא על טכניקה. להגיע לתנוחה ואיזון שעובד ולא להתבסס על כוח פיזי. בסיס יכול להרים אדם השוקל הרבה יותר ממנו, מתוך השקפה על המתאמנים נראה שלרוב הבסיסט הוא גבר והפלייאר אישה, אך יותר בגלל התפקידים החברתיים ומוסכמות חברתיות יותר מאשר בשל הצדקה פיזיולוגית לעניין.

ואימון נעשה בזוגות, שלישיות ולעיתים בג'מים(מפגשי הקהילה). האימון כולל את ה L-Basing   או בעברית הבסיס השוכב ופרטנר אקרובט/דינמי.

אימון מתקדם יותר-  יכלול קימה לעמידה, שהיא אקרובטיקה לכל דבר. האמון בין הבסיסט לפלייאר הוא קריטי, חשוב לדעת כיצד ליפול וכיצד להגן על הפלייאר. מומלץ לעבוד עם פרטנר קבוע ולבנות איתו אמון והיכרות עם יכולתיו.

לבסיס יש אחריות תמיד לשמור על הפלייאר, תמיד הוא ינחת על הרגליים, אם הבסיס מאבד משקל או מתקשה, יש לו אחריות תמיד לאפשר לפלאייר ליפול נכון. 

התקדמות נכונה של בסיס ופלאייר היא לבנות אמון, להתחיל מתרגילים קלים יותר וככל שהאמון והאימון גדל להתקדם ברמת הקושי. דוחפים גבולות לאט לאט.

מחליטים מראש על התרגיל, או מסמנים בעזרת תנועת יד, הפלייאר יודע מראש לאיזה תרגיל הבסיס מכוון וידע מה מצופה ממנו. 

כאשר עובדים על תרגיל חדש עם רמת קושי לא מוכרת ודוחפים גבולות יש לעבוד עם רתמה או לבקש ספוטר(משגיח) שיעמדו בסמיכות בכדי שיוכלו להגן על הפלייאר בעת הצורך.

 


ההיבט הטיפולי – רגשי שבאקרו-יוגה

לא בכדי רבים ממקצועות הטיפול נמשכים לאקרו- יוגה .

העיסוק באקרו- יוגה מסייע לשחרר שליטה, לסמוך על אדם אחר ופשוט לעוף ולהירגע. להתגבר על פחד ואי אמון,

תהליך ההעברת השליטה הזו לאדם אחר מאפשרת לדחוף אחד את השני ולהתגבר על פחדים, נופלים ולומדים להתמודד עם פחדי נפילה ולומדים לסמוך על עצמך ועל הפרטנר שיהיה בסדר.

ללמוד לשחרר את המודעות לסביבה, ולהתרכז רק בפרטנר, שכן במצבים מסוימים יהיו אנשים ליד שמסתכלים, למשל אם סתם בפארק פתאום מתאמנים.

ולראיה היו זוגות שנוצרו בתוך המסגרת הזו.  זהו ספורט מאד אינטימי ופיזי ולמרות זאת אין בו דבר מיני, המתאמנים רואים את האימון כספורט לכל דבר, ובאופן מפליא מדובר לבסוף בכימיה, חיבור בין אנשים.

כימיה אינה תלויה דווקא בכמה מנוסה הפרטנר שלך, אלא נטו חיבור בין שני אנשים, הרגשה של אמון.


הפן החברתי – אינטרקציה עם אנשים, מקום הישגי של להשתפר. ככל שאנו מתבגרים, קשה יותר ליצור חברויות חדשות, אנו מרגישים קרובים ללמי שתמיד היה שם בשבילנו, או מי שקרוב אלינו קרבה פיזית(למשל בעבודה) ולכן המפגשים התכופים בין המתאמנים(מספר פעמים בשבוע) יוצרים קרבה וחברויות חדשות.

מפגשי הג'מינג מאפשרים פגישות תכופות, המתאמנים נפגשים מספר פעמים בשבוע באופן קבוע, ועם הזמן החברויות מתהדקות ומתחילים להיפגש גם מחוץ לאימונים. אקרו יוגה ופמיניזם – כאישה את מבינה שאת יכולה לבסס, את מפתחת חוסן ומאמינה בעצמך. הנה אני יכולה! אין חלוקה סטראוטיפית וקיים צצות יותר ויותר נשים מבססות.

קרדיטים

צילם לכתבה :  InspireFire Photography

הצטלמו לכתבה:

מאיה הדר

Robert matzkin

נופר לידר

רותם לביא

לירון סופר

סרטון ריקוד : אלעד שדה,  Hagar Tsabar , צלם:   Aviv Zidkiya

סרטון פלאש מוב:  הפקה ובימוי- חברת ההפקות של טליה נגר, כוראוגרפית :אופיר גוטהילף.

 

 


ריקוד אקרו-יוגה אלעד שדה והגר צבר

פלאש מוב בכיכר הבימה

הירשמי לקבלת עדכונים במייל

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן