היי לך,
אני כל כך שמחה שמצאת אותי! קוראים לי מיכל ואני מאפרת כלות וערב, יוצרת תוכן, מעבירה סדנאות והשתלמויות ומנהלת קהילת ביוטי

בקרי אותי באינסטגרם

שלומי מורד

שלומי מורד


ראיון במסגרת סדרת הראיונות- ראיון עם מאפר



שלומי מורד– מאפר הדוגל בשיטת האיפור האינטואיטיבי –  סגנון עבודה המתייחס ללקוחה כאינדיבידואל, לצרכים הספציפיים שלה ולאו דווקא מקדש טרנדים פופולאריים באיפור.

 דרך העבודה שלי היא לבוא נקי מתפיסות מוטעות וקיבעונות ולהתחבר לאינטואיציה. לעבוד מתוך מקום של השראה. חשוב לי לבוא מנקודת מבט של ״אני עדיין לא מכיר את הקנבס הזה״ ולחוות אותו לראשונה כל פעם מחדש.

הסטוריה– מורד היה ילד בעל אהבות ותחביבים רבים. במהלך ילדותו בשל היותו ילד מופנם, הציור אפשר לו ביטוי עצמי. מילדות הוא חלם להיות אנימטור. הוא היה יושב שעות ומסתכל על מסך הטלוויזיה ומעתיק לדף, כך לימד את העין והיד לצייר. למרות ההתמדה, הוא הבין שהכנה של סרט מצויר לוקחת שנים, בעוד הוא ציפה לתוצאות מהירות.

בתקופת התיכון החלום הוסב לבימת התאטרון והיצירתיות שבו קיבלה צורת ביטוי חדשה. בזמן הצבא שאף להמשיך לעסוק באמנויות הבמהוהצטרף ללהקה צבאית.באותה התקופה היה משוכנע שהשירה היא יעודו, והפן האמנותי התפתח יד ביד עם אמנות הבמה.

לאחר תקופת הצבא נכנס ללמוד ב"רימון", התקבל בדירוג שירה המאפשר לו להיכנס לאנסבלים, משם התגלגל להופיע בצוותא בקברט מוסיקלי ונכנס להרכב ווקאלי בשם "מלח מים" ובמקביל חיפש עבודה למימון הלימודים ברימון וכאן עולם האיפור נכנס למשוואה.


אהבה חדשה –  שלומי השתחרר מהצבא בידיעה שהוא רוצה לעסוק במוסיקה, אך לחיים היו תכניות אחרות בעבורו. יום בהיר אחד, בתקופת העבודה המועדפת באילת, בעודו הולך עם חברה בקניון, תפס אותם מאפר העובד באחת מרשתות האיפור הגדולות והציע לאפר אותה.

שלומי צפה מהופנט בעבודת המאפר ונדהם ממגוון המייקאפים וצבעי הגוף:

כל כך הרבה חומרים וטקסטורות שונות, והכל- כדי שזה יראה כמו הפנים שלה. כל כך הרבה מוצרים והשקעה רק כדי שזה יראה טבעי.

באותו רגע, נדלקה הנורה, הציור כשלעצמו הפך באחת לחד ממדי ולא מרגש ואת מקומו תפס כיוון חדש ומפתיע, איפור– ציור על אנשים.

למרות שלא למד איפור, נכנס להתעניין בעבודה ברשת איפור גדולה. המנהל קבע אודישן, ומורד בזכות עברו עם ציור, הבין באור וצל ובסימטריה ועבר את האודישן. כך זכה לשחק במגרש צעצועים חדש, עם מגוון בלתי מוגבל של לקוחות וכמות עצומה של צבעים ומוצרים שונים.

במהלך השנים שלאחר מכן עבד ברשתות איפור נוספות, רכש בטחון ונסיון והרגיש שיכול לצאת לעולם האמיתי ולעבוד כעצמאי.



בתור בן מזל בתולה טיפוסי ופרפקציוניסט מושבע, המשיכה שלי לעולמות הביוטי והאופנה הייתה מיידית. איפור ביוטי מטרתו ליצור סימטריה בפנים כי סימטריה נתפסת בעיני אנשים כיופי. זה הניסיון הקטן שלי לתקן את העולם

להדגיש, לא להסתיר – היתרון שמייחד את מורד הוא דווקא העובדה שמעולם לא למד איפור, ולכן אינו סובל מהקבעון שלעיתים מאפיין את יוצאי בתי הספר השונים. הוא למד מה ההגיון לבד. מתוך איפור של מאות לקוחות הבין מה נשים רוצות, מה חשוב להן ומה גורם להן להרגיש יפות.

כיום, מאפרים רבים מנסים ליצור אמירה המזוהה איתם. לכסות את המאופרת, לטייח ולפסל אותה מחדש. מורד, לעומת זאת, מתאפיין ברצון שלא לנסות להסוות את המאופרת, אלא להוציא את הביטחון העצמי והיופי של האישה החוצה. להדגיש את התווים היפים של הלקוחה ולוודא שהמחמאות שתקבל יהללו את יופיה ולא את יופי האיפור.

אין חוקים באיפור אבל יש חוקיות מסוימת וחשוב לדעת מתי לעצור. לא כל טרנד או מוצר מתאימים לכל לקוחה. אני אוהב לתת פוקוס לאלמנט מרכזי בפנים, וליצור הרמוניה באמצעות גוונים. מראה בולט יותר בעיניים, לדוגמא, יבוא על חשבון השאר, והשפתיים בדרך כלל יישארו בגוונים טבעיים יחסית וההיפך, בשאיפה ליצור איזון בפנים.


תעשיית האיפור בארץ

איפור כלות / איפור אופנה –  בעקבות אידאל היופי החדש של הקרדשיאן'ס, נוצר בשנים האחרונות טרנד בעולם האיפור הנותן לגיטימציה לאיפור כבד ומוגזם ((Instagram/You-Tube makeup. אנשים כבר לא מתביישים להתאפר כבד ולעשות הצללות והארות בולטות- זו לא בושה ללכת עם מסכה וכלות רבות מבקשות להיראות כמו קים קרדשיאן.

להבדיל מהטרנדים בעולם הכלות, האיפור הפופולרי בעולם האופנה מאופיין דווקא בטקסטורות טבעיות ומראה עירום ונקי (Bare / Raw skin).

"חברות האיפור מודעות לפרדוקס הזה ומציפות את השוק במוצרים שיתאימו לשני השווקים המתאפיינים בצרכים שונים וטקסטורות שונות;מצד אחד ניתן למצוא מוצרי HD(טובים לצילום באיכות גבוהה), ו BB המחקים את טקסטורת העור ואת ההברקות הטבעיות שבו, ומצד שני, מייקאפים, קונסילרים ושפתוני מאט עמידים בעלי כיסוי מלא, ואינספור ריסים מלאכותיים. כאשר החוכמה היא בעצם לשלב ביניהם."


מתי כן תאפר מרצונך בסגנון שאינו טבעי?

"כיוון שאני מגיע מעולםהבמה, היכולת לבנות דמות בעזרת איפור מושכת בעיני מאוד ומעוררת בי השראה. אני לא מחשיב איפור כהכרח אלא כיתרון. זה משחק שנותן המון עניין ואומץ ומאפשר לסגל תכונות שלא בהכרח יש לנו ביום יום – לחוש תעוזה רק כי שמת שפתון אדום, למשוך יותר תשומת לב לעיניים בעזרת מסקרה וריסים .

אמנים כמו דיוויד בואי, מדונה, ביונסה וליידי גאגא, הפנימו מזמן שאיפור מאפשר המון כוח ותעוזה. גם קים קרדשיאן עושה את זה בצורה פנומנלית ואני מעריץ אותה על זה. היא באמת הבינה מה כוחו של איפור.

קרדיטים:צלמים: תום מרשק, אמיר יהל, דודי דיין.שיער: עדן ירושלמי, קובי קלדרון, זיו אמסלם. דוגמניות: ניקול שכטר, גל יקיר, מאי תגר ל"יולי" דניאל יפרח, תמר ס. ל"עלית".איפור: שלומי מורד. ביגוד: רוקגלאם. 

הירשמי לקבלת עדכונים במייל

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן