היי לך,
אני כל כך שמחה שמצאת אותי! קוראים לי מיכל ואני מאפרת כלות וערב, יוצרת תוכן, מעבירה סדנאות והשתלמויות ומנהלת קהילת ביוטי

בקרי אותי באינסטגרם

דובי פריגר

דובי פריגר

מעט על אמנות – בשנים האחרונות התפתחה נטיה לצאת מהקופסה ולפרוץ עם אמנות ציורי הגוף, מאחר וכיום ישנה פתיחות לגבי עירום אמנותי ואף בארצנו הקטנה התפתחו אמנים רציניים המקבלים הכרה בינלאומית, דובי פריגר הוא אחד מהאמנים המוערכים בארץ.

קריירה חוצת ימים ויבשות – זיקה ראשונה לתחום צצה בשנת 86', כאשר פריגר בן ה-13 צפה בסרט "פעלול קטלני" (F/X Murder by Illusion, במאי: רוברט מנדל). פריגר הוקסם מסיפורו של גיבור הסרט שהשתמש בכישוריו האומנותיים מתחום האיפור בתחכום רב בכדי לחמוק מאשמת שווא בביצוע פשע. סרט זה נשאר חקוק בזכרונו והאותיות FX יופיעו לימים בלוגו שלו.

את הקריירה המקצועית שלו החל פריגר בשנת 1999, כאשר עבר ללונדון לשלוש שנים אינטנסיביות בלימודי תואר ראשון באמנויות הבמה. לאחר הלימודים עבד באופרה הלאומית האנגלית, בשלוש תאטראות שונות ואף זכה לאפר בסרטי קולנוע כמו "עוגת שכבות" (2004)  ו"האחים גרים" (2005). הוא חזר לארץ בתחילת 2006, וכבר באותה השנה הקריירה שלו צמחה לכיוון חדש כאשר זכה מקום ראשון באליפות ישראל בציורי גוף, חיזוק משמעותי שנתן לפריגר לגיטימציה ושימש קרש קפיצה לעסוק בזה כמקצוע. הפרס לזוכה במקום הראשון היה כרטיס טיסה והשתתפות בפסטיבל ציורי הגוף העולמי באוסטריה.

צילום: Bertrand Orsal


החלום החל לרקום עור וגידים בWorld Bodypainting Festival–  חוויה אינטנסיבית שנמשכה שבעה ימים על שפת אגם המשתרע למרגלות האלפים. לראשונה נחשף פריגר לאמנים מעוררי השראה מכל העולם, השתתף בכיתות אומן, בהדגמות ובסדנאות צילום. היתה זו חוויה משנת חיים שיצרה להט ואנרגיה של יצירתיות המאפיינת אותו עד היום. שם רכש פריגר לראשונה צבעי גוף מקצועיים.

פריגר הינו משתתף קבוע בפסטיבל מזה עשר שנים, עם השנים גיבש קשרים עם צלמים אשר בזכותם למד לצלם בכוחות עצמו את עבודותיו. דרך הפסטיבל הוא יצר קשרים ענפים שפתחו בפניו דלתות להעביר סדנאות בחו"ל בבתי ספר לאיפור מכל העולם. רק בשנה שעברה העביר סדנאות בשוודיה, באסטוניה ובפינלנד.

לדבריו, זה מאד מפרה לעבוד עם אנשים יצירתיים עם אותה "שריטה"  שלו יש, וקיים פירגון הדדי בתחום.

סרטון הפסטיבל


דובי עוסק כיום בכל ענפי האיפור האמנותי

  • בניית דמויות – איפור שחקנים להראות כדמות אותה הם משחקים, תוך כדי שימוש באביזרים כמו קרחת מלאכותית, שפם מודבק, שינוי גוון עור וכיו"ב.
  • אפקטים מיוחדים ופציעות –  כולל אפקטים של פציעות וחבלות. בין השאר הוא נותן שירותי איפור בתרגילים של כוחות חילוץ כמו מכבי אש או מדא, המדמים אירועים רבי נפגעים, בהם הוא מאפר עשרות פצועים כדי לתת נופך ריאליסטי לאירוע.
  • איפור מתקן –נועד להסוות פגמים ונכויות, בחיי היום יום – לאירועים חברתיים או בפן המקצועי/אמנותי לסרטים או פרסומות.
  • פן אמנותי של ציורי גוף בו הגוף משמש קנבס – ציורי פנים לילדים, ציורי הריון וציורי גוף מלאים. כמובן פורים היא התקופה העסוקה ביותר במהלך השנה, אך לא חסרות הזמנות מלקוחות פרטיים שרוצים ציור גוף כמתנה או לסשן צילומים פרטי, חברות פרסום המבקשות ציור לוגו על דוגמנית להפקות וכדומה.

פאזל

פסל שיש

פריחת הדובדבן, צילום Martin Krudenc

מכניקה פנימית


תיאור תהליך העבודה – על שולחן העבודה בסטודיו מחזיק פריגר בלוק ציור ובו הוא מתעד את הרעיונות שעולים בראשו. בבוא העת לצייר על דוגמנית הוא יבחר מתוך הרשימה רעיון שיתאים למבנה גופה של הדוגמנית. כמעט כל אחת מתאימה לשמש כדוגמנית, ובמהלך השנים הוא צייר על דוגמניות בכל מידה וצורה.

שלושה שלבים אבולוציוניים התקיימו במהלך הקריירה של פריגר: בתחילה התמקד בשימוש בגוף כקנבס לציור, לאחר מכן עבר ליצירת אשליות בצבעי גוף: ג'ינס, אברים פנימיים וכדומה, וכיום הוא מתרכז בציור תחת תאורת ניאון בצבעי גוף פלורסנטיי המעניקים אפקט מרהיב ביותר.

מקורות השראה של פריגר רבים ומגוונים: החל מאמנים אחרים, דרך שילובי צבעים וצורות בטבע וכלה באנטומיה של האדם. גם מוסיקה משרה עליו השראה והוא מקפיד להשמיע טרקים מיוחדים בעיקר בעת ציורי הניאון.


איפור בניאון – את הדחיפה ליצור בצבעי ניאון נתנה חברת Monaco , המציעה שירות לקוחות מצוין וצבעי גוף מקצועיים. החברה החליטה לצ'פר את פריגר במגוון צבעי ניאון איכותיים, דבר שאפשר לו היכרות מעמיקה יותר עם צבעי ניאון וכך מצא את הכיוון האמנותי המלהיב אותו בימים אלו.

תהליך העבודה – פריגר מחפש תמיד להתחדש ברעיונות שיתנו לעבודותיו ערך מוסף. בעת תכנון ציור בניאון הוא מחפש עיצוב שיראה יותר מרשים מאשר ציור באור רגיל. איפור בניאון מתאפיין בעיקר בציורים הכוללים אפקטים של תאורה. כוכבים, ערפילים, הילות, דברים שלא ניתן לעשות בציור גוף רגיל. פריגר משתמש בשתי שיטות: צבעי איירבראש (אקדח צבע) מאפשרים ליצור אפקט רך וערפילי יותר בזמן וצבעים במכחול המאפשרים קווים חדים יותר.

מה שמיוחד בצבעי ניאון הוא יצירת אפקטים של יצירת אשליות כמו העלמת חלקי גוף מאחר ומה שלא נצבעים בצבעי ניאון לא נראה לעדשת המצלמה. יש ציורים שההעמדה של הדוגמנית קריטית כמו הסקסופון, כי ללא היד על הראש לא רואים שיש סקסופון. רבים משתמשים בניאון בעיקר למסיבות, מאחר והצבעים מרהיבים כבר ממשיחת המכחול הראשונה. פריגר מקווה לשנות את התפיסה הפשטנית ולקדם את האמנות המורכבת של צבעי הניאון.

היכנסו לאתר של דובי פריגר

 

הכרכרה של סינדרלה

אנדרואיד

סקסופון

קליפה

הירשמי לקבלת עדכונים במייל

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן