היי לך,
אני כל כך שמחה שמצאת אותי! קוראים לי מיכל ואני מאפרת כלות וערב, יוצרת תוכן, מעבירה סדנאות והשתלמויות ומנהלת קהילת ביוטי

בקרי אותי באינסטגרם

טיפים לשמירה על העור מהשמש

טיפים לשמירה על העור מהשמש

בעבר הצבע השזוף סימל בריאות, כדי להשתזף נשים מרחו על הגוף במריחת יוד, קוקה קולה, שמן תינוקות ועוד המצאות שונות, העיקר לא להראות "חיוור". לא הייתה אז מודעות לסכנה הבריאותית שבכך.
ישראל היא מדינה עם הרבה ימי קייץ ושמש יוקדת, מספיקה יציאה פשוטה מהבית כדי להשתזף. אפילו במהלך נסיעה ברכב, בבית או במשרד. לא צריך ללכת לים כדי להשתזף.
קרינת UVB גורמת לשינויים גנטיים בדנ"א, למזלנו מערכות התיקון התוך תאיות יודעות לתקן את השינויים, אך עם כל חשיפה לשמש, מספר המוטציות גובר על יכולת התיקון התאית ותא סרטני עלול להתפתח. קרינת ה UVA חודרת לשכבות העור העמוקות יותר וקשורה בהופעת קמטים, אובדן אלסטיות העור ומרקם מחוספס ו"זקן" של העור.
גידולי העור הסרטניים, הכתמים, הקמטים ואובדן זוהר העור אמנם מופיעים בעשור החמישי והשישי לחיים, אך הם נגרמים כתוצאה מחשיפה לשמש בעיקר בשנות הילדות ושנות העשרה. לעור יש זיכרון והקפדה על הגנה מהשמש צריכה להתחיל כבר בשנים הראשונות לחיים.
אז איך מתמגנים מקרינת ה UV?
ראשית יש להמנע מחשיפה לשמש בין השעות 10 ל 16 אחר הצהריים ולהקפיד על חבישת כובע רחב שוליים ומשקפי שמש. בכל יציאה בשעות החמות כדאי להקפיד על שרוולים ארוכים מבד מאוורר, להחזיק ברכב שרוולון או אפילו כפפות על מנת להגן מהקרינה החודרת את השמשה

קרם הגנה הוא פריט חיוני ורצוי להחזיקו בבית, בתיק, במשרד כך שתהיה אליו נגישות גבוהה.
בתלות בסוג, יש מסנני קרינה הפועלים על ידי ספיגת קרני ה UV וישנם שמחזירים את הקרניים האולטראסגולות. ה SPF ראשי תיבות של SUN PROTECTION FACTOR – מייצג מדד מעבדתי של רמת ההגנה משמש של התכשיר . ככל שרמת ה SPF גבוהה יותר כך משך ההגנה של התכשיר ארוך יותר. אם על גבי תכשיר מסוים מצוין SPF 15, פירושו של דבר שאנחנו מוגנים פי 15 מהזמן שהיינו מאדימים ללא הגנה. אם למשל היינו מאדימים ללא קרם הגנה לאחר 20 דקות בשמש ומרחנו קרם הגנה 15 אנחנו מוגנים 5 שעות (20 כפול 15 = 300 דקות שהן 5 שעות), אבל יש לזכור שישנם משתנים נוספים כמו עובי השכבה הנמרחת , תנאי אקלים, ספיגה מהזיעה וכמובן רחצה בים או בבריכה, ולכן בפועל זה הרבה פחות.
על פני מחקרים, ליעילות מיטבית כדאי להשתמש בתכשירים המכילים SPF 30-50 לפחות ולחדשם אחת לשעתיים שלוש.
יש לוודא שהוא מגן מקרינת UVB ומקרינת UVA, רצוי להשתמש בקרם שמתאים למרקם העור שלנו כך שלא נהסס למרוח אותו מספר פעמים ביום.

ש מספר כללים עליהם יש להקפיד בשימוש בקרם הגנה:
• . כדאי למרוח את הקרם כעשרים דקות טרם החשיפה לשמש כך שייספג בעור ויפעל ביעילות מקסילית
• יש להקפיד על מריחת קרם הגנה עם מקדם הגנה SPF 30 לפחות ולחדשו אחת לשעתיים או לאחר שהייה במים.
• קרם הגנה יש למרוח על העור כשכבה ראשונה ואז מעליו איפור
• רצוי למרוח שכבה עבה יחסית של הקרם
• כדאי לזכור שקרינת ה UVA חודרת את חלון הרכב ולכן רצוי למרוח קרם הגנה בעת נסיעה ברכב ולא לשכוח למרוח גם על הזרועות ועל גב הידיים. לחילופין ניתן להשאיר ברכב שרוולון על מנת לכסות את הזרועות בזמן הנסיעה.
• מכיוון שהפנים גלויות, מלבד שימוש במסנן קרינה כדאי לחבוש כובע רחב שוליים ולהרכיב משקפי שמש להגנה מקסימלית.
• ילדים ותינוקות מעל גיל 6 חודשים יש להשתמש בקרם ייעודי
לאחרונה קיימים בשוק סוגים שונים של קרמים המשלבים יתרונות שונים מעולם הקוסמטיקה בשילוב קרם הגנה. לוריאל פריז השיקו לאחרונה רויטליפט פילר קרם לחות עם מסנן קרינה SPF50 רחב טווח (UVA + UVB) .
מלבד מסנן קרינה הקרם מכיל חומצה היאלורונית מהדור החדש, המיקרו פילר – מולקולות קטנות פי 50 של חומצה הילאלורונית בעלות חדירות גבוהה יותר לעור לקבלת השפעה אינטנסיבית יותר . הרכיב מסייע למלא את מראה הקמטים ולמלא את העור בלחות מבפנים.
הפורמולה של רויטליפט פילר SPF 50 קלילה, ללא גימור שומני ודביק וללא סימנים לבנים המתאים לכל סוגי העור. כך ניתן להגן על עור הפנים ובו בזמן לשפר את הגמישות הקמטוטים וזוהר העור.

הירשמי לקבלת עדכונים במייל

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן