היי לך,
אני כל כך שמחה שמצאת אותי! קוראים לי מיכל ואני מאפרת כלות וערב, יוצרת תוכן, מעבירה סדנאות והשתלמויות ומנהלת קהילת ביוטי

בקרי אותי באינסטגרם

הופכות את היוצרות וYVEL

הופכות את היוצרות וYVEL

התצוגה "הופכות את היוצרות" מתמקדת בסוגיית השיקום התעסוקתי, מתוך כוונה ומיקוד לסייע לנשים בהתפתחות מקצועית וביטוי עצמי, ולהבליט את הנשים כבעלות יכולות וכישרונות.

 במרכז הארגון נמצא סטודיו לעיצוב המבוסס על צרכיהן הייחודיים של נשים המשתקמות מזנות ומאפשר להן מקום עבודה ומיועד להיפתח בערים נוספות. החל מתחילת הפעילות בשנת 2011 ועד כה עבדו דרך הסטודיו עשרות רבות של נשים. בשנת 2013 נפתח סטודיו הקבע הראשון של העמותה בתל אביב-יפו.

בתצוגה הוצגו 26 שמלות שחורות שעוצבו על ידי 15 נשות העמותה, נשים שיצאו ממעגלים של זנות והתמכרות בסיוע העמותה. המעצבות הן נשים ששינו את חייהן ויצאו לחיים חדשים ולעצמאות אישית וכלכלית.

 את התצוגה פתחה השרה לשוויון חברתי, הגב' גילה גמליאל. על המסלול  צעדו חנה לסלאו, טל טלמון, מירב בן ארי, יעל חולדאי, לאה שנירר, חן אמסלם, לימור גולדשטיין, רונית יודקביץ', מיכל ינאי, מיכל אמדורסקי, רות אסרסאי, ג'וזי כץ, תאלין אבו-חנא, נורית גפן, פרופ' דפנה פקר, יוליה פלוטקין, יעל רייך, אחווה סיטבון, רווית אסף, נורית גפן, לירן כוהנר, טלי אורן ואחרות. בסוף התצוגה עלתה לבמה מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האשה בישראל, אוה מדז'יבוז'.

 

 

 את השמלות השחורות הקלאסיות השלימו תכשיטי היוקרה הייחודיים של  נותן החסות לתצוגה מותג התכשיטים הישראלי-בינלאומי Yvel,.יהלומים צבעוניים, פנינים ואבני חן יקרות שודכו לשמלות השחורות ויעניקו להן את לוק זוהר.

הופכות את היוצרות הינו מיזם חברתי הפועל להעצמה אישית וכלכלית של נשים היוצאות ממעגל הזנות, הסחר והסמים. אלפי נשים, נערות ונערים נמצאות במעגל הזנות בישראל. הנזקים הרבים הנגרמים מדי יום למי שנמצאת במעגל זה, הכוללים אלימות פיזית, דיכוי נפשי, ניתוק חברתי מתמשך והתמכרויות לסמים ואלכוהול, הופכים את הזנות למלכודת שקשה מאוד לצאת ממנה, והיא גובה קורבנות רבים. על פי כל המחקרים בנושא, מעל 95% מהנשים בזנות הינן קרבנות לניצול מיני בילדותן, ונלכדו בזנות בגילאי 12-18. אנו מאמינות כי מחיר הזנות אינו מתמצה בנזקים האישיים לנשים, אלא מתגלם גם במצבן של כלל הנשים בחברה ועל כן יש לתמוך במי שעושה צעדיה הראשונים לצאת ממעגל הזנות.

צילום: אבי ולדמן

הירשמי לקבלת עדכונים במייל

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן